جهاد مقدس

ما تا ظهور تام کلمه حق ایستاده ایم

جهاد مقدس

ما تا ظهور تام کلمه حق ایستاده ایم

جهاد مقدس
بایگانی
پیوندها

نقش معکوس احزاب در روند انقلاب اسلامی

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ب.ظ

فعالیت گروهی مسلما در رسیدن به اهداف از حرکتهای فردی موثرتر می باشد اما این فعالیت گروهی یا متشکل شدن اگر از چارچوب خود پا فراتر نهد نه تنها مفید نخواهد بود بلکه اثرات مخربی بر روند رشد خواهد داشت .

در زیر شاخصه های یک تشکل یا اجتماع سالم یا مفید را مورد بررسی قرار می دهیم تا مشخص شود چرا نقش آفرینی احزاب پس از انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن روند انقلاب را کند کرده است .

از آنجا که انقلاب اسلامی ، انقلابی به تمام معنی توحیدی است پس همه فعالیتهایی که در مسیر پیشبرد انقلاب صورت می گیرد باید در جهت حفظ روح توحیدی آن باشد تا انقلاب هیچگاه از مسیر خارج نشود. اما چون انقلاب تحت حضور امام زمان (عج) است ، و رهبری عظیم همیشه آن را در مسیر حفظ می کند ، این افراد و گروه ها هستند که اگر با روح انقلاب یکی نشوند به مرور از صحنه انقلاب محو خواهند شد. هر چند لطماتی که از این افراد و گروه ها به روند انقلاب می رسد قابل چشم پوشی نیست.

پس اولین شاخصه یک گروه وفعالیت مفید در انقلاب یکی بودن روح افراد با روح انقلاب است به گونه ای که اصول اعتقادات انقلاب با روح آنها کاملا آمیخته شده باشد . در این صورت قطعا هیچگونه عملکرد خلاف و مضر انقلاب از آنها سر نخواهد زد .

تحت این قاعده کلی قواعد زیادی قرار می گیرد . ولایت پذیری اصلی ترین شاخصه ای است که در بارور شدن فعالیت ها و اثر گذاری آنها نقش اساسی دارد؛ کسی که روح ولایت را درک کرده باشد ، باطن ولایت روحش را نورانی می کند و می تواند به نقش آفرینی موثر در حکومت و زندگی تحت لوای آرمانها انقلاب بپردازد ؛ و از آنجا که ظهور غایت انقلاب است و انقلاب زمینه حضور تام و تمام انسان کامل در عالم را فراهم می آورد تنها انسانهایی آمیخته با روح اسلام ناب می توانند به زمینه سازی ظهور بپردازند .

با توجه به نکات فوق اساسا حضور احزاب در انقلاب اسلامی امری پوچ و عامل بدبختی است ؛ چرا که از بهترین احزاب که حزب جمهوری اسلامی بود تا احزاب پوسیده و منجمد امروز هیچ کدام از شاخصه های یک حزب اسلامی برخوردار نبودند . زیرا جز چند تن از اعضای حزب جمهوری بقیه یا با اصول انقلاب اسلامی بیگانه بودند یا در ابتدای مسیر متوقف شده بودند . احزاب موجود که حتی اساسا به فهم ابتدایی از انقلاب هم نرسیده اند چه به اینکه با روح انقلاب اتصال یافته باشند .

امروز حزب در جامعه ما تنها یک عامل مخرب است و هیچ کورسویی از امید در درون حزب برای پیشبرد انقلاب دیده نمی شود. احزاب تماما توسط افرادی تشکیل و اداره شده اند که بویی از آرمانها نبرده اند و باطن خبیث و نجاست آلودشان بدترین آثار را در جامعه داشته است .

پس وظیفه هر ایرانی مسلمان پایبند به ظهور این است که در جهت روشنگری برای حذف این احزاب گندیده که بوی تعفنشان راه تنفس را بر ملت بسته است تلاش کنند و کوتاهی در این مسیر همان را رقم می زند که امسال در انتخابات دیدیم . جایی که ریا و زور و تزویر صحنه انتخابات را جوری رقم زد که منتهی به مصادره رای انقلاب شد . حرکت انقلاب را کند و ظهور رابه تاخیر انداخت.

  • خانم سخایی

نظرات  (۲۲)

سلام با یه پوستر 5اذر روز بسیج به روزم
 با سلام و قبولی عزاداری ها با صرفا جهت تامل و عبرت!
به روزم

سلام و تشکر از حضورتان در وبلاگ
لینک وبلاگ وزینتان رات قرار دادم
  • سرباز ولایت
  • ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
    سقای حرم سید و سالار نیامد

    سلام با مطلب جدیدی از دکتر احمدی نژاد به روزم

    الهم عجل لولیک الفرج
  • سرباز ولایت
  • سلام
    در مورد نشر مطالبم در وبلاگ هر مطلبی که دلتون خواست میتونید بازنشر کنید ولی لطفا چیزی به مطلبی که ازش استفاده شده اضافه نکنید

    با سلام

    به ما سر بزنید و 2 نامه تهیه شده را امضا کنید. اولی در مورد تشکر از 8 سال زحمات شبانه روزی و خالصانه دکتر احمدی نژاد و دومی خطاب به قوه قضائیه جهت برخورد قاطع و سریع و بدون اتلاف وقت با سران جنایتکار، قانون شکن فتنه 88. منتظر حضور شما بوده و به دیگر دوستان نیز جهت امضا و همکاری اطلاع دهید

    مروری بر خاطرات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون«اعتدال» و«افراط»:

    کی مسافران هواپیما سرعقل می آیند؟!
    www.jalili0151.blogfa.com
    با مطلبی پیرامون عید غدیر به روزم
  • شمیم بهار
  • سلام

    به روزم

    زنده باد بهار

  • شمیم بهار
  • سخنان مشایی در جمع دعوت کنندگان برای حضور در انتخابات ، دم در منزل اجاره ایشان :
    ما فرماندهی داریم و ما همه در کشور سرباز هستیم. وقتی آقای احمدی نژاد می گوید من یک سربازم ما نیز همه سربازیم. فرماندهی هم در مملکت ولی فقیه ماست و ما که دو تا فرمانده نداریم و همه ما پای یک کار هستیم. انشاالله همه ما از معتقدان به وجود حضرت باشیم. ما یک امتیاز بزرگی داریم که عشقمان امام است و فهمیدیم امام یعنی بهار. این بهار یک مفهوم بسیار بالاست و لذت بردم وقتی در معارف دینی مان به این رسیدم که امام ما بهار است واقعا خیالم راحت شد که چطور امام را به جهان معرفی کنیم. هیچ مانعی بر سر راه امام نیست جز مشتی آدم که ظاهرشان آدم است و باطنشان آدم نیست وگرنه اگر کسی درونش آدم باشد قطعا بدانید مشتاق امام خواهد بود.
    بهار روح دیگری در دل ها به وجود آورده است. شما همین عشق زمینی را بررسی کنید، همین آدم هایی که عاشق زمینی اند را ببینید، خداوند این عشق را در زمین گذاشت تا نشان داده شود که خود پرستی باطن ندارد، تکبر باطن ندارد، استکبار و لیبرالیسم و ماتریالیسم باطن ندارد. و اینها کجا معلوم می شود؟ در عشق!
    پاسخ:
    ممنونم.تا کی شود که حق بر باطل پیروز گردد
  • خامنه ای کبیر
  • سلام خواهر .

    خدا پشت و پناهت.

  • دیده بان1404
  • سلام.خداقوت.ممنونم.التماس دعا...
    هدف از وجود حزب چیست؟ تلاش برای کسب قدرت با استفاده از بازی های سیاسی. خوب همین مساله با اسلام در تضاد است.
    دوم اینکه معنای کار حزبی چیست؟ معنایش وفادار بودن به نظر جمعی حزب است ولو غلط باشد. خوب اسلام این را هم بر نمی تابد و به هیچ وجه اجازه نمی دهد کاری را که می دانی غلط است به دستور حزب انجام دهی. 

    برای همین ما دو حزب داریم حزب الله و حزب الشیطان. هر کس خود را تنها در مقابل خدا مسوول می داند حزب الله است و هر کس خود را برابر غیر خدا - مردم، حزب، رییش سفیدان و...- مسوول می داند جزو حزب شیطان است.

    می بینید که هاشمی رسما می گوید باید همه چیز حزبی شود! تا جایی که با کمال بیشرمی در کرمانشاه به زنان می گوید شما باید به زنها رای بدهید تا اقلا نصف مجلس را قبضه کنید!!
    هاشمی آنچنان همه چیز را در دایره حزب و قبیله تعریف می کند که حتی نوع بشر را دو حزب در حال رقابت می داند و به حزب زنان و حزب زنان معتقد است و فکر می کند دو جنس باید با هم رقابت کنند!!!! مگر فمینیسم چه می گوید؟

    حالا باید دید چرا آن زن به اصطلاح روشنفکر ، معتقد به نظریه دادماد لزستان بود چرا که حزب گرایان همه رفتارهای انسانی را تنها بر اساس قبیله گرایی و حزب گرایی می دانند!
    بلایی که به سر الهه راستگو رفت را به یاد آورید تا متوجه شوید این حزب گرایان و دموکراتهای مدرن از قبایل بدوی آدمخوار هم قبیله گرا تر هستند. 
    پاسخ:
    چه تحلیل آشنایی، از دیدن این نگاه های الهی واقعا فقط باید خدا را شکر کرد.
  • پسر بهاری
  • سلام با افتخار تمام لینک شدید.
    لبیک یا خامنه ای
    پاسخ:
    سلام علیکم.منتظر حضور مجاهدانه تان هستیم
  • دولت کریمه
  • سلام ... تشکر از حضورتان... شما نیز با افتخار لینک شدید
    سلام ممنون از حضورتون لینک شدید یا علی
  • العبدالضعیف الذلیل الحقیر
  • سلام

    شماهم با افتخار لینک شدید

  • شمیم بهار
  • سلام
    خیلی خوب است
    لینک شدید
    به روزم
    بهاری باشید
    یاحق

































































































  • الگوی اسلامی
  • سلام. موفق باشید
    سلام خواهرم، قلمتان بسیار خوب است انشاالله که همیشه در خدمت اسلام باشد. ممنون از لطفت.ماهمیشه به شما سرمیزنیم.یاعلی
    سلام گلم

    عالی بودی و هستی

    موفق باشی
  • یاران خراسانی
  • سلام مطلب بسیار مفیدی بود استفاده کردم
    یاحق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی